.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آرامش، نیاز امروز نساجی
نساجی شاید برای مردم قائم شهر از نان شب هم واجب تر باشد. هنوز هم بعد از 16 سال دوری از سطح اول فوتبال کشور این نام نساجی است که ورد زبان مردم کوچه و بازار است. همه می خواهند بدانند ...
آرامش، نیاز امروز نساجی

نساجی شاید برای مردم قائم شهر از نان شب هم واجب تر باشد. سالها یک قائم شهر بوده و یک نساجی. شهری که نام کارگری همیشه یدک کشش بوده و سالیان متمادی مردمش صبح خود را با سوت کارخانه های نساجی آغاز کرده و با سوت شیفت شامگاهیش به خواب می رفتند. اگر چه امروز از آن کارخانه های معظم که نماد قائم شهر محسوب می شدند دیگر تنها خاطره ای باقی مانده و امیدی به احیایشان نمی رود ولی هنوز فوتبال این بلای جهانی، سایه ی دلفریبش را چون دجال عصر موسی بر سر این شهر افکنده است. هنوز این مردم دوست داشتنی و خونگرم چیزی برای دوست داشتن دارند. بله نساجی، کامل تر بگویم تیم فوتبال نساجی!

هنوز هم بعد از 16 سال دوری از سطح اول فوتبال کشور این نام نساجی است که ورد زبان مردم کوچه و بازار است. به هر کجا که می روی صحبت از اخبار این تیم است. همه می خواهند از این تیم بدانند.

سالها بی پولی، سالها نداری، سالها شکست و درجا زدن، سالها ... هم سبب نشده از عشق این مردم به نساجی کم شود. اگرچه صعود به سطح اول فوتبال این مملکت تبدیل شده به آرزوی هر قائم شهری ولی همه اینها سبب نخواهد شد تا قائم شهر و قائم شهری بر سر نساجی معامله کند.

سالها گذشت و گذشت تا ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست در دست هم دهند تا شیر پاک خورده یِ غریبی، هوس سرمایه گذاری در فوتبال این شهر به سرش زند. آمد و شد سلطان هواداران نساجی!

سلطان تازه وارد شهرما از آنجا که در فوتبال تازه کار بود و ناآشنا، عنان تیم را به نفراتی سپرد که برخلاف ادعاهای بی پایانشان هدفی جز تیغ زدن نداشتند و به هر چیزی فکر می کردند جز نساجی.

فصلی پرامید و پرصدا آغاز شد و هرچه به پایان نزدیک می شد امیدها بیشتر رنگ می باخت و تبدیل به یأس می شد. تغییرات فراوان و احساسی سلطان هم تأثیری بر این اضمحلال نمی گذاشت.

القصه، سلطان داستان ما تازه پایان فصل یادش آمد که برای تیمی هزینه می کند که حتی سندش را به نامش نزده اند. این موضوع سبب شد تا روزها و ماه ها فرصت آماده سازی تیم گرفته شود. فشار مطبوعات و هواداران نساجی آنقدر زیاد شد تا در نهایت پس از کش و قوس فراوان، مسئولان محترم به خود زحمت داده و پرهام را مطمئن ساختند که هیچ اتفاقی برای باشگاهش نمی افتد.

اینبار مالک جوان باشگاه برخلاف پیش سعی می کند تا گزیده تر و دست به عضاتر رفتار کند. انتخاب سعید آذری مدیر موفق اصفهانی امیدها را باردیگر به اردوی قائم شهری ها آورد. در کنار این انتخاب، حضور یک هیأت مدیره ظاهراً قوی همه مارا مجاب می کند که بعد 16 سال بالاخره لیگ برتری می شویم البته اگر حواشی خانمان برانداز این روزهای نساجی اجازه دهد.

اگرچه برخلاف وعده های سعید خان آذری در مراسم معارفه اش بازیکنان بومی یکی بعد از دیگری از تیم کنار گذاشته شده اند و دیگر خبری از بازیکنان امید نساجی نیست. همان بازیکنانی که چند ماه پیش در حضور همه مدعیان تاج قهرمانی بر سر نهادند و آقایی کردند لیکن هنوز ما به آینده این تیم دلبسته ایم.

تحولات مدیریتی در باشگاه هم زیاد به مذاق برخی خوش نیامده تا در کنار موارد فوق الذکر بهانه ای باشد تا هواداران نساجی با اندک تحریکات برخی دوستان!!! عنان از کف داده و تازه واردین را در قواره های تیمشان ندانند. شاید اگر نبود اردوی اردبیل امروز این فشار ملموس تر از قبل کمر می شکست. هرچه باشد دوری است و دوستی.

بعید می دانم علیرغم تمام اتفاقات روی داده و اوصاف ذکر شده، کسی در قائم شهر پیدا شود که بر توانایی ها و مدیریت خوب سعید آذری اندک تردیدی به خود راه دهد. هنوز هم همه ی ما آذری را یک انتخاب درست و امیدوارکننده می دانیم. مطمئناً این اصفهانی کاربلد، قائم شهری ها را در پایان مغموم نخواهد ساخت. اما با همه این امیدواری ها انتقاداتی بر وی وارد است که اگر فکری به حالشان نکند بر او و تیمش سخت خواهدگذشت. یحیی گل محمدی با اینکه از نظر فنی از جمله خوبان است و در بعد اخلاق سرآمد تمام بازیکنان دو دهه اخیر فوتبال ایران، اما محجوب بودنش توان مقابله با حواشی بی پایان نساجی را از وی سلب خواهد نمود. اگر سعید آذری و تیم منتخب مدیریتی اش نتوانند دست یحیی را بگیرند و حاشیه را از وی و تیمش دور سازند کاپیتان سابق تیم ملی زودتر از حد تصور ساکش را برخواهد داشت و عطای کار را به لقایش خواهد بخشید.

ضعف های اظهر من الشمس حیدرزاده در سال گذشته حتی نادر را که به زعم همه، استاد جمع کردن حواشی است به زمین زد. این روزها چند ماه بعد از کنار گذاشتن دست نشان، شاید بتوان بدور از حب و بغض و ناراحتی دلایل ناکامی او را شمرد و بی تردید عامل بالا یکی از مهمترین آنها بوده است. امروز اگر سعید آذری نخواهد یا نتواند حواشی اطراف نساجی را جمع کند و اینکار را به اطرافیان یا سرمربی تیم بسپارد همان راهی را خواهد رفت که حیدرزاده رفت و همان بلایی بر سر محبوب ترین تیم مازندران خواهد آمد که سال پیش آمد.

اما هواداران نساجی. اینکه قائم شهری ها پرشور و پرحرارت تیمشان را تشویق می کنند و بر آن تعصب فراوان دارند جای خود. اما همه ی این علاقه مندان باید صبر پیشه کرده و منتظر بمانند. هنوز دیکته ای نوشته نشده که دنبال غلط آن باشیم. باید اجازه داد تا یحیی تیمش را دلخواه خود ببندد تا خدای ناکرده در صورت شکست بهانه ای نمانده باشد. شک نکنید آذری و گل محمدی اگر بیشتر از شما در آرزوی موفقیت نساجی نباشند کمتر از شما نیز نخواهند بود. اینجاست که عیار مدیریتی آذری مشخص خواهد شد. اینجاست سکوی پرتاب گل محمدی. آنها مثل شما بر سر موفقیت نساجی معامله نمی کنند. اندکی صبر سحر نزدیک است.
شهراد متاني


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 1 شهريور 1389
دوست عزیز تا زمانی که دخالت نمایندگان و سیاسی بودن در فوتبال شهرمان حاکم باشد وضع نساجی بدتر وبدترمیشود واز وضعیت فعلی نیز عقب تر میرویم .
نا شناس 1 شهريور 1389
نساجی موفق می شود به شرطی که آقایان سیاسی دست از سهم خواهی خود بکشند و نساجی را به حال خود رها کنند.
منتقد 1 شهريور 1389
تا پریچهره هست همین است که می بینی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.